تاریخچه ماده 13 و عملکرد مسئولین وقت
وبلاگ آزادگان ولایتمدار برداشت از سایت آزادگان ایران : در تاریخ 89/12/4 استفساریه ماده 13 در مجلس تصویب شد در تاریخ 89/12/17 جهت اجرا به رئیس جمهور ابلاغ شد اما از طرفی در تاریخ 90/1/16 رئیس جمهور از این مصوبه ایراد گرفت
در تارخ 90/4/4 رئیس مجلس در پاسخ کاملی به رئیس جمهور گفت این مصوبه هیچ اشکالی ندارد ولی باز رئیس جمهور آن را اجرا نکردند
تاریخ تجمعات آزادگان
اعتراض یک نفر در مورخ 89/3/1 در جلو مجلس برای اجرای ماده 190 سپاه سئوال این بود چرا تبعیض بین آزادگان ارتش و سپاه می باشد؟
در مورخ تیر 90 اولین تجمع حدود 30 نفر در جلو مجلس برگزار شد در مورخ 90/5/2 دومین تجمع در جلو مجلس برگزار شد در مورخ 90/6/20 و 90/9/6 و 90/11/30 در جلو دفتر ریاست جمهوری برگزار شد در تاریخ 90/5/8 اداره کل قوانین اعلام نمود ماده 13 باید براساس آخرین حکم آزاده اجرا شود در تاریخ 90/12/24 برای پاسخگویی در مورد اجرا نکردن ماده 13 و موارد دیگر به مجلس احضار شد که همان روز آزادگان بعنوان حمایت اجرای قانون ماده 13 در جلو مجلس تجمع نمودند
این اعتراضات باعث شد که جلسه ای با حضور آقایان عزیزی ؛ ابوترابی و پنج تن از کارگروه ماده 13 نسبت به اعتراضات آزادگان برگزار نمایند که در آن جلسه مسئولین اعلام کردند ما موافقیم 600 هزار تومان ضربدر 2 برای هر ماه پرداخت کنیم اما نماینگان کارگروه زیر بار چنین مسئولیتی نرفتند ولی آنها با سلیقه خودشان پیش نویسی تنظیم و مورد اجرا قرار دادند
در تارخ 90/12/28 مسئولین یک اتفاق غیر قانونی دیگر انجام دادند آزادگانی که در شرکت ها و بانکها و بیمه های دولتی شاغل بودند از طریق بنیاد حقوق و مزیای کامل خود را دریافت نمودند نهایتا در تاریخ 91/2/9 از محل اعتبار مبلغ 33% پرداخت شد و تاکنون 67% آن پرداخت نشد عده ای هم هنوز هیچ مبلغی دریافت نکردند از در تاریخ 91/3/28 کارگروه پیگیر ماده 13 می شود اما مسئولین همچنان سرگرم کار خودشان هستند
کلیه اعضاء کارگروه و تعدادی از کسانی که از آنها حمایت شدید میکردند در بنیاد پرونده اداری و مالی آنها بدون مجوز قانونی مسدود شد که با شکایت 14 نفر از فعالین کارگروه ماده 13 از معاونین اداری و مالی شکایت نمودند در تاریخ 91/11/30 توسط قاضی شعبه دهم دادگاه کارکنان دولت آقای امینی معاون توسعه و مدیریت - آقای آسیابان مدیر کل پذیرش بنیاد مجاب شدند پرونده و حساب بانکی کارگروه فعال کنند و حقشان در همان روز در دادگاه پرداخت شده تا دستور بازداشت آنان صادر نشود
در آذر 91 تعدادی از آزادگان در شرکت احرار مرکزی و شرکت خودکفایی آزادگان (شرکت مینو) در دیدار با رئیس جمهور مشکلات مطالبات مطرح شد و طرح واگذاری شرکت احرار به بنیاد در دستور کار قرار گرفت که رئیس جمهور با افتخار قبول کردند از طرفی در تاریخ 91/11/23 به وزیر اقتصاد جهت واگذاری سهام ابلاغ شد در تاریخ 91/12/10 رئیس سازمان خصوصی سازی نتیجه تخصیص سهام را به وزیر اقتصاد اعلام نمود که در تاریخ 91/12/28 در هیئت دولت تصویب شد و وزیر اقتصاد نیز در مورخ 92/2/3 این رونوشت را به آقای یاور عبدی ارسال گردید
که براساس آن نیروگاه دماوند44% پتروشیمی خلیج فارس32% ؛ نیروگاه برق زاگرس 24% که همراه وکالت نامه 50 ساله و گواهی امضاء محضری که با اعتراض آزادگان مواجه شد چون هیچ توجیه قانونی نداشت
مسئولین بنیاد برای پوشش ضعف های بنیاد و تامین مطالبات 5 میلیاردی از نتیجه پیگیریهای آزادگان بهربرداری می کردند و به نوعی عایدات آن را برای اهداف سیاسی خویش بین اقشار ایثارگران توزیع می کردند
1270 میلیارد برای مطالبات آزادگان (ماده 13) و مابقی مابه تفاوت حقوق جانبازان وپاداش بازنشستگی خانواده شهدا یک نکته ضروری اینکه آزادگان طالبشان از دولت از سال 59 تا سال 69 می باشد
آزادگان از قیمت گذاری سهام ها معترضند چون این نوع سهامها در بورس صورت نگرفته دیگر آزادگان حاضر نیستند به هیچ کس وکالت بدهند نه بانک دی ؛ نه نیروگاه ها چون تجربه تلخ شرکت های مینو ؛ احرار ؛ 660 ؛ صبح احرار باعث شد که همه آزادگان مارگزیده شوند یعنی این شرکت ها بنام آزادگان و به کام تعداد معدودی از آزادگان می باشد
در تاریخ 92/4/16 تجمع دیگری در جلو بنیاد کل و سراسر بنیادهای شهرستانها صورت گرفت چون نتیجه این نگرفتند مجددا در تاریخ 92/4/25 تجمع دیگری در جلو دفتر ریاست جمهوری انجام شد
این داستان ادامه دارد
من آنچه شرط بلاغ است به تو می گویم