سال 92 بود که مجلس شورای اسلامی قانون برقراری بیمه برای رزمندگان را مصوب کرد و قرار شد تا این قانون از ابتدای سال 93 به اجرا در آید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری شهدای ایران؛ این روزها که در میان خانواده های شهدا و جانبازان باشید همگی در مورد موضوع مشترکی به نام بیمه  و دفترچه های درمانی صحبت می کننند یعنی همان چیزی که ماه هاست به مشکل اصلی جانبازان و پدران و مادران و همسران و فرزندان شهدا تبدیل شده است.

بنابراین گزارش؛ در حالی که خانواده های شهدا و جانبازان که دفترچه های بیمه درمانی داشتند به دلیل اختلافات مالی بنیاد شهید و بیمه ایران هیچ گونه خدمات درمانی دریافت نکرده و مجبور به پذیرش آزاد در بیمارستان ها و مراکز درمانی بنیاد شهید هستند؛ توجه به یک قانون زیر پا گذاشته شده درباره رزمندگان هم در نوع خود قابل توجه است.
سال 92 بود که مجلس شورای اسلامی قانون برقراری بیمه برای رزمندگان را مصوب کرد و قرار شد تا این قانون از ابتدای سال 93 به اجرا در آید.
رزمندگان دفاع مقدس یعنی همان کسانی که ماه ها و سال ها برای دفاع از خاک کشور جنگیدند و بسیاری از مسئولان به تحصیل راحت پرداختند و بعد از آنکه همچون یارانشان شهید یا جانباز نشدند دوباره به شهر خود بازگشته و به مشاغل قبلی خود بازگشتند اما بسیاری از ایشان به دلیل کهولت سن با بیماری های مختلفی دست و پنجه نرم و می کنند و تنها امیدشان می توانست خدمان درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد که حالا دو سال است خبری از آن نشده است.
در این میان نکته قابل توجه این است که گویی اصلا کسی یادش نمانده که قرار بود از ابتدای سال 93 قانون بیمه رزمندگان اجرایی شود.